Kinnekulleträffen Online 2021 - KKO 2021

Kinnekulleträffen 2024
KKT 2024



Nyhet!!!
INBJUDAN - REGLER (E-tidning)

Nyhet!!
ONLINEANMÄLAN (Länk till vår onlineanmälan)

Onlineanmälan öppnar 2024-02-02


torsdag 18 juni 2015

Bilder från smoltutsättning 2015-06-15 och en lyckad trollingtur 2015-06-16

Lite bilder från FORTUM´s öringsmoltutsättning vid Kinnekulle Camping 2015-06-18

vackra prickar

FORTUM´s lilla smoltbil

FORTUM´s Johnny Norrgård in action

välklippta ettåriga öringsmolt i 45gramsklassen

 
 
 
 
Och en öringrapport från tävlingsledare Anderssons em/kvällstur 2015-06-16:
 
 
 
 
 
Sjösatte i Hällekis efter lunch, tanken var att bevittna andra dagens smoltutsättning vid Kinnekulle Camping innan sjösättning men jag kom iväg en kvart för sent - får se till att komma iväg i tid nästa år ;)
 
Givetvis skulle det fiskas i Kinneviken denna soliga försommardag - speciellt med tanke på FORTUM´s dagsfärska smolt.
 
Dagens lunchlåda intogs vid rampen och sedan styrde jag ut på Kinneviken på jakt efter smoltens storabröder/systrar - i linändarna satt ett par löjskallar men fram för allt wobblers som skulle dras fram i 2,2 - 2,4 knop
 
Det blåste en del i början men vinden lade sig mer och mer - fisken var dock inte alls på lekhumör, endast några mindre exemplar behagade tugga i betena....
 
Nån gång framåt 16-tiden började jag misströsta på min trollingkompetens (det har inte blivit så många trollingtimmar denna höst/vinter/vår) - pratade med några klubbmedlemar och hade ett par "reservplatser" på G ifall inget av intresse skulle hända...
 
Gick in mot lite grundare vatten och fisk ett par fiskar under mått som iallafall visade på aktivitet i vattnet...
 
Nästa vända på samma yta gav en 74cm öring som nöp på löja/salsa och ca 80g bly i 2,3knop
Vevade snabbt in även nästa spö för att byta ut den förmodade wobblern mot en likadan löskalle - det visade sig att det satt en löja på för vid invevning (läs 70 fot bakom båten) nöp det på öring nummer två - den visade sig vara någon cm längre än den första :)
 
Ytterligare några wobblers byttes ut mot löjor - hade pratat en del med Ola i team Rullsten i veckan och slängde på en specialare jag snappat upp i nått av våra samtal....
Det tog inte många minuter innan just den löjskallen med 40g bly fick påhälsning - dagens största och drillingstekniskt mest komplicerade öring på 79cm var säkrad !!
 
Då jag var själv i båten styrde jag mig bort från min "hot spot" och rev grejerna och begav mig hemåt!
 
 
Ytan 40/80g - grundare vatten - löja - grön glow i olika varianter - eftermiddag - Kinneviken rules!! 
 
Over and Out
 
/tävlingsledningen
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar